Máte dotaz? Máte pro nás podnět či připomínku? Napište nám.
info@vzdelavaniaprace.czCo potřebuji umět a jak mě budou zkoušet?
-
Plánování druhu a množství zásob pro obchodně provozní jednotku dle předpokládaného prodeje
Kritéria hodnocení Ověření Popsat vedení evidence o pohybu zásob na prodejně Ústní ověření Připravit podklady pro objednávku zboží Praktické předvedení a ústní ověření Vysvětlit způsob vedení komunikace s dodavateli Ústní ověření Zpracovat plán předpokládaného prodeje zboží, jako podklad pro objednávku Praktické předvedení a ústní ověření -
Přejímka, výkup, skladování, ošetřování zboží a manipulace se zásobami v obchodně provozní jednotce
Kritéria hodnocení Ověření Provést přejímku zásob kvalitativně, kvantitativně a sortimentně Praktické předvedení a ústní ověření Zkontrolovat doklady vázané na přejímku zásob (kvantitativně, kvalitativně) Praktické předvedení a ústní ověření Vyhotovit a evidovat doklady spojené s řešením problémů vzniklých při přejímce zásob Písemné ověření Popsat způsob skladování a ošetřování zásob ve sféře oběhu v souladu s charakterem zásob (dodržování HACCP) podle sortimentu a podle zásad logistiky Ústní ověření Popsat manipulaci se zásobami dle charakteru sortimentu v souladu s hygienickými a bezpečnostními předpisy, předpisy na ochranu životního prostředí Ústní ověření Předvést práci s přístroji, strojovým a jiným zařízením obchodně provozní jednotky Praktické předvedení Pracovat s doklady spojenými s pohybem zboží na provozovně Praktické předvedení a ústní ověření -
Posuzování kvality zboží
Kritéria hodnocení Ověření Senzoricky zkontrolovat a zhodnotit druh a kvalitu zboží při příjmu, při reklamacích zákazníka, vůči dodavateli Praktické předvedení a ústní ověření -
Příprava a úprava zboží k prodeji
Kritéria hodnocení Ověření Zvážit, změřit a označit zboží cenovkou Praktické předvedení Zabalit zboží odpovídajícím obalovým materiálem a vhodným technickým postupem nebo podle přání zákazníka Praktické předvedení Vysvětlit účel kritických bodů, např. systému HACCP Ústní ověření Připravit zboží k nabídce a prodeji, u potravinářského zboží dodržovat předpisy spojené s manipulací s tímto sortimentem zboží a s dodržováním zásad hygieny Praktické předvedení a ústní ověření Vystavit nabízené zboží s uplatněním estetických, hygienických, bezpečnostních a dalších předpisů podle charakteru zboží do připraveného prodejního prostoru Praktické předvedení a ústní ověření -
Kalkulace ceny a vyúčtování tržeb
Kritéria hodnocení Ověření Vypočítat prodejní cenu z dodacího listu na základě vnitřních předpisů Praktické předvedení a ústní ověření Propočítat hodnoty celého dodacího listu, zkontrolovat součet na soupisce dodacích listů a řešit případné rozdíly Praktické předvedení a ústní ověření Přecenit zboží podle vnitřních předpisů Praktické předvedení a ústní ověření Provést kontrolu denní tržby Praktické předvedení a ústní ověření Provést odvod tržby, popsat a vysvětlit princip vedení evidence trezoru Praktické předvedení a ústní ověření -
Nabídka prodávaného zboží dle sortimentu s odbornou poradenskou službou
Kritéria hodnocení Ověření Zvolit formu předvádění a poskytnutí informací ke zboží či službě s ohledem na typ, věk, pohlaví zákazníka Praktické předvedení a ústní ověření Předvést zboží zákazníkovi a informovat zákazníka o vlastnostech zboží, jeho použití a ošetřování. Vysvětlit přednosti zboží a možnosti substitutu Praktické předvedení a ústní ověření Uskutečnit dodatečnou nabídku (doplňkový sortiment) a nabídku nových druhů zboží Praktické předvedení a ústní ověření Zodpovědět otázky ohledně funkce, provozu či případných problémů při používání zboží Ústní ověření -
Úprava a aranžování zboží v obchodně provozní jednotce a výkladních skříních
Kritéria hodnocení Ověření Upravit zboží pro aranžování Praktické předvedení Připravit a upravit prostor pro aranžování Praktické předvedení a ústní ověření Aranžovat zboží v prodejně a výkladní skříni Praktické předvedení a ústní ověření Manipulovat s aranžérským nářadím a pomůckami Praktické předvedení Zhotovit cenovky, popisky a grafické informace ke zboží Praktické předvedení -
Zajišťování a poskytování doplňkových služeb spojených s prodejem a odběrem zboží zákazníkovi
Kritéria hodnocení Ověření Popsat příjem objednávky na zboží od zákazníka Ústní ověření Předvést vyskladnění zboží zákazníkovi podle dodaných podkladů (prodejka) Praktické předvedení a ústní ověření Senzoricky zkontrolovat stav obalů vydávaného zboží Praktické předvedení a ústní ověření Popsat základní evidenci ve skladu a vyplnit příslušné tiskopisy písemnou nebo elektronickou formou Praktické předvedení a ústní ověření Vyhotovit dokumenty spojené s objednávkou Praktické předvedení a ústní ověření Popsat vedení evidence objednávek Ústní ověření Popsat postup vydání zboží zákazníkovi ze skladu Ústní ověření Předvést balení zboží způsobem odpovídajícím druhu a vlastnostem zboží včetně dárkového způsobu nebo podle přání zákazníka Praktické předvedení a ústní ověření -
Obsluha pokladny a pokladních systémů
Kritéria hodnocení Ověření Převzít počáteční hotovost a odstranit případné nedostatky před zahájením práce na pokladně Praktické předvedení a ústní ověření Zprovoznit pokladnu, řešit problémy provozu pokladny Praktické předvedení a ústní ověření Komunikovat vhodně se zákazníkem, řešit obvyklé i neobvyklé situace při obsluze zákazníka Praktické předvedení a ústní ověření Účtovat ceny zboží mechanicky nebo za pomoci čtecího zařízení kontrolní pokladny, kontrolovat ceny zboží, odstranit vzniklé nedostatky při účtování cen Praktické předvedení a ústní ověření Stornovat platbu na pokladně, vystavit příslušný doklad a evidovat ho Praktické předvedení a ústní ověření Provést základní údržbu pokladny (výměna pásky) a odstranit drobnou technickou závadu Praktické předvedení a ústní ověření -
Přepočet cen zboží a služeb na cizí měnu při platbách na pokladnách
Kritéria hodnocení Ověření Přepočítat cenu zboží na požadovanou měnu Praktické předvedení a ústní ověření Manipulovat s cizí měnou na pokladně Praktické předvedení a ústní ověření -
Přijímání hotovostních i bezhotovostních plateb za zboží a služby od zákazníků v obchodně provozní jednotce
Kritéria hodnocení Ověření Zvolit způsob platby na pokladně Praktické předvedení a ústní ověření Předvést příjem hotovosti a cenin, ověření platnosti měny nebo platnosti ceniny (stravenky, dárkové kupony, šeky aj.), vyúčtovat platbu zákazníkovi, uložit hotovost a ceniny do pokladny Praktické předvedení a ústní ověření Předvést manipulaci s platební kartou zákazníka (identifikace karty, předložení dokladu o bezhotovostní platbě k autorizaci zákazníkem aj.) při dodržení bezpečnostních pravidel platby kartou Praktické předvedení a ústní ověření Popsat evidenci dokladů o bezhotovostních platbách a platbách ceninami Ústní ověření Uvést způsoby řešení vzniklých nedostatků při bezhotovostních i hotovostních platbách Ústní ověření -
Vyplňování prodejní dokumentace, příprava příslušných dokumentů v obchodně provozní jednotce
Kritéria hodnocení Ověření Vystavit předepsanou prodejní dokumentaci např. záruční list, paragon,aj. Praktické předvedení a ústní ověření Poskytnout zákazníkovi informace ve spojitosti s prodejní dokumentací Praktické předvedení a ústní ověření -
Inventarizace zásob v obchodně provozní jednotce
Kritéria hodnocení Ověření Provést inventarizaci zásob podle zadaných kritérií a postupů Praktické předvedení a ústní ověření Porovnat fyzický stav zásob s účetním stavem zásob a zaznamenat zjištěné rozdíly Praktické předvedení a ústní ověření Odstranit nedostatky zjištěné inventurou v souladu s platnými předpisy Praktické předvedení a ústní ověření -
Jednání ve styku se zákazníky, obchodními partnery a kontrolními orgány v souladu s platnou legislativou
Kritéria hodnocení Ověření Vyjmenovat podmínky a postupy reklamace zboží Ústní ověření Popsat a předvést řešení možné situace při reklamaci zboží Praktické předvedení a ústní ověření Vyjmenovat základní právní normy vztahující se k prodeji zboží a specifikovat jejich obsah Ústní ověření Vyplnit příslušné doklady spojené s reklamací zboží podle platné legislativy Praktické předvedení Popsat a předvést komunikaci se zákazníkem při stížnostech a reklamacích zboží v souladu s předepsanými normami Praktické předvedení a ústní ověření Popsat a předvést řešení různých konfliktních situací při komunikaci se zákazníkem s ohledem na věk a typ zákazníka, formu prodeje a sortiment zboží Praktické předvedení a ústní ověření Komunikovat se zákazníky v cizím jazyce na základní úrovni Praktické předvedení a ústní ověření Kultivovaně komunikovat se zákazníkem v českém jazyce Praktické předvedení a ústní ověření Profesionálně jednat s kontrolními orgány v souladu s platnou legislativou Praktické předvedení a ústní ověření Dodržovat pravidla úspěšného prodeje při komunikaci se zákazníkem Praktické předvedení a ústní ověření -
Orientace v příslušné oborové legislativě
Kritéria hodnocení Ověření Uvést zdroje přístupu k potřebné legislativě v elektronické nebo tištěné podobě Praktické předvedení a ústní ověření Vyjmenovat a charakterizovat tři hlavní kontrolní orgány včetně jejich profesního zaměření Ústní ověření Prokázat znalost BOZP a PO, kontroly a opatření kritických bodů - HACCP Praktické předvedení a ústní ověření
Chci se nechat vyzkoušet
Další informace o zkoušce z profesní kvalifikace, získáte na webu Národní systém kvalifikací (NSK) nebo si níže stáhněte podrobný hodnotící standard. Stáhnout hodnotící standard ve formátu PDF
Uložte si zkoušky, které vás zajímají, mezi oblíbené položky anebo přímo do svého osobního plánu profesního rozvoje.
Zaregistrujte se zdarma