Máte dotaz? Máte pro nás podnět či připomínku? Napište nám.
info@vzdelavaniaprace.czCo potřebuji umět a jak mě budou zkoušet?
-
Dodržování zásad prevence úrazů a bezpečnosti
Kritéria hodnocení Ověření Uvést zásady bezpečnosti a prevence úrazů v dětském koutku Ústní ověření Rozdělit zásady prevence do dvou hlavních skupin, charakterizovat je a uvést příklady Ústní ověření -
Poskytování první pomoci dítěti/dětem
Kritéria hodnocení Ověření Vyhodnotit rychle nenadálou situaci (modelová situace např. bezvědomí, epileptický záchvat), určit druh, rozsah poranění či poškození a způsoby řešení Ústní ověření Předvést rozhovor při volání na záchranný systém Praktické předvedení a ústní ověření Vysvětlit a předvést správný postup při neodkladné resuscitaci dítěte ve vybrané věkové kategorii a uvést rozdíly v postupech neodkladné resuscitace v různých věkových kategoriích Praktické předvedení a ústní ověření Vysvětlit a předvést správný postup poskytnutí první pomoci při nejčastějších úrazech dítěte ve všech věkových kategoriích tj. např. úrazy hlavy, popálení, opaření, pády, dušení, ošetření krvácení, zlomenin Praktické předvedení a ústní ověření -
Uplatňování metod a forem pedagogické práce s ohledem na věk dítěte
Kritéria hodnocení Ověření Připravit ukázku individuálních a kolektivních aktivit tvořivých nebo pohybových nebo didaktických a vysvětlit jejich principy v souvislosti s hlídáním dětí v dětském koutku Praktické předvedení a ústní ověření Vysvětlit principy výběru vhodné hračky podle věku dítěte, uvést příklady (např. estetičnost, hygieničnost, aktivní manipulace, prostor pro tvořivost, hračka, která s dítětem roste) Ústní ověření Předvést aktivitu výchovně-vzdělávací práce ve vztahu ke zvolené věkové kategorii dítěte (např. vyprávět úryvek pohádky, přednes říkanky s pohybem, pohybová aktivita, výtvarná, hudební aktivita) Praktické předvedení -
Řešení situací v dětském kolektivu z pedagogicko-psychologického hlediska
Kritéria hodnocení Ověření Popsat možné způsoby chování dětí v dětském koutku Ústní ověření Popsat asertivní postupy při předcházení a eliminování nestandardních reakcí dítěte v dětském koutku (záporné emoce – negace, vztek, dětská agresivita) Ústní ověření Popsat strategii při vytváření příznivých podmínek při práci s dětmi v dětském koutku Ústní ověření Popsat možné výchovné hranice při práci se skupinou v dětském koutku a vysvětlit principy motivace Ústní ověření -
Uplatňování znalostí o vývojových etapách dítěte v praxi
Kritéria hodnocení Ověření Charakterizovat jednotlivá stadia dětského vývoje v souvislosti s výkonem práce chůvy v dětském koutku Ústní ověření Charakterizovat období separačního syndromu dítěte a uvést odpovídající přístup k dítěti v tomto období Ústní ověření -
Dodržování základních principů při práci chůvy pro dětské koutky
Kritéria hodnocení Ověření Vysvětlit zásady správného chování chůvy při výkonu její práce Ústní ověření Charakterizovat základní principy hygieny a osobního vystupování se zaměřením na diskrétnost a loajalitu při práci chůvy Ústní ověření Popsat organizaci práce v dětském koutku, např. systém evidence hlídaných dětí, administrativa, plánování aktivit Ústní ověření Prokázat základní znalost v pracovněprávních vztazích, které chůva může uplatnit v profesi chůva pro dětské koutky a vymezit zodpovědnost při hlídání dětí v dětském koutku Ústní ověření
Chci se nechat vyzkoušet
Další informace o zkoušce z profesní kvalifikace, získáte na webu Národní systém kvalifikací (NSK) nebo si níže stáhněte podrobný hodnotící standard. Stáhnout hodnotící standard ve formátu PDF
Uložte si zkoušky, které vás zajímají, mezi oblíbené položky anebo přímo do svého osobního plánu profesního rozvoje.
Zaregistrujte se zdarma